[1-minute Review] Screamer


Year: 1995

Developer: Graffiti

Publisher: Interplay

Platforms: DOS, Mac, Windows


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At the time when I got my first computer, an humble 286, my best friend had received a brand new PC with Win95 installed (and you can understand how I was blown away when I first saw it) and, as a gift from a friend, a copy of Screamer Rally. I own Screamer instead, the first chapter fo the series, “father” of the actual Screamer Rally. But for both of us they were only “screamer”, so you can imagine the confusion when she asked me things like “Hey, you did that race?” on a track that, of course, I didn’t have, because we were playing two different games. Real life stories apart, Screamer is the son of games like Ridge Racer, in turn inspired to OutRun and it’s the classic racing game with muscle cars in arcade style, based on chackpoint to extend the playing time. I remember back then I used to hate this time attack mode because I saw it as a limitation of my right to play, but I enjkoyed Screamer anyway, even because it looked to me supe realistic. Since the game environment is 3D and the hardware accelerators were still young, you needed to have a fully fledget Pentium to play the game at full speed. I’ve seen Screamer played on underpowered PCs and trust me it’s not a good thing. But when it runs smoothly it’s a great game that also received pretty good reviews (some of them even 5/5).


Ai tempi del mio primo computer, un umile 286 la mia migliore amica aveva appena ricevuto un fiammante computer con Win95 installato (e potrete comprendere come rimasi stupito la prima volta che lo vidi) e, per gentile concessione di un conoscente, Screamer Rally. Io invece avevo il mio piccolo Screamer, primo capitolo della saga, “papà”, per l’appunto, di Screamer Rally. Ma per noi tutti e due erano “screamer”, quindi potrete ben immaginare la confusione quando mi chiedeva “Ma hai fatto quella gara?” su un tracciato che io, ovviamente, non avevo, visto che parlavamo di due giochi diversi. Storie di vita vissuta a parte, Screamer è figlio di giochi come Ridge Racer, a loro volta eredi di OutRun ed è il classico gioco di corse con macchine potenti in stile arcade, basato su checkpoint che allungano il tempo a disposizione. Ai tempi ricordo che odiavo a morte le modalità arcade perchè le vedevo come una limitazione al tempo di gioco, ma Screamer mi piacque lo stesso, anche perchè mi sembrava di un realismo incredibile. Dato che l’ambiente di gioco è 3D, ma gli acceleratori grafici erano agli albori, il gioco richiedeve un Pentium bello carenato. Ho visto Screamer girare su PC depotenziati e credetemi, non è un bel vedere. Ma quando fila liscio è un gran bel gioco, che oltretutto ricevette ottime recensioni (alcune addiritttura 5/5).

Grade

Gallery

Screamer for DOS

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