Year: 1994
Developer: Team17
Publisher: Team17
Platforms: DOS, Amiga CD32, Windows
LOAD “”
If you happened to be poor (gaming wise) in the 90s and you didn’t have a console and Street Fighter and you only had B-grade games compilation you most likely had to deal with Ultimate Body Blows. Made by the same devs behind Worms and Alien Breed (yes, Team17) the game is a sequel and a resume under steroids of Body Blows and Body Blows Galactic and, oddly enough, is more popolar than the games tjhat inspired it. With a roster of 22 selectable characters, for sure deserves an award for one of the most “populated” brawler of its time, but suffers the fact to be a brawled made primarily for PC. The graphics for example are a step down compared to more famous games (they wouldbe good for another genre though) and at a first glance looks a bit a cheap game. Consider also that you don’t have a joypad to perform your favourite combos but you have to do everything on keyboard. However back then it received quite favourbale reviews and actually even to me is not a bad game (but this before I put my hands on street Fighter and Mortal Kombat) so I really can’t “kill” it.
P.S. The game is also available on GOG.com (at least now, July 2020) so that’s a good reason to try it…
Se vi è successo di essere poveri (a livello di giochi) negli anni 90 da non potervi permettere una console e Street Fighter e avevate solo compilation di giochi di serie B è possibile che vi siate imbattuti in Ultimate Body Blows. Dagli stessi creatori di Worms e Alien Breed (sì, la Teram17) il gioco è un seguito e un “riassunto” potenziato di Body Blows e Body Blows Galactic ma, strano a dirsi, è più famoso dei giochi da cui trae ispirazione. Con un roster di 22 personaggi selezionabili si guadagna di sicuro la palma di uno dei picchiaduro più “popolati” del suo tempo, ma risente parecchio del fatto di essere un gioco prettamente per PC. La grafica, ad esempio è quella un po’ al di sotto della media (ma godibile, se si fosse in un altro genere) della Team17 di quegli anni, ma ad una prima occhiata sa un po’ di prodotto tanto al chilo. Si consideri anche che non avrete un joypad per fare tutte le vostre combo ma dovete fare tutto su tastiera. Eppure ai tempi le recensioni non furono così malvagie e in effetti anche io nel mio piccolo lo trovavo divertente (prima di entrare in possesso si di Street Fighter che di Mortal Kombat) quindi non me la sento proprio di “ucciderlo”.
P.S. Il gioco è anche disponibile su GOG.com (almeno adesso, Luglio, 2020) quindi potrebbe essere una buona occasione per provarlo…
Grade
Gallery



Check the other 1-minute reviews here.
10 IF you liked the 1-minute review AND agree with it THEN GOTO like AND write a comment
20 GOTO write a comment anyway
30 STOP