[Game of the Week] Week #38 – Project I.G.I.


Hi folks!

Here we are again with another entry, the thirty-eighth of the [Game of the Week] column and this time the game featured is Project I.G.I. for Windows!

Developer:  Innerloop Studios

Publisher: Eidos Interactive

Platforms: Windows

Genre: Tactical shooter

Release Date: December 8th, 2000

Finally the time has come to talk about Project I.G.I, although only briefly. When I was still a student, there was a video games shop right next to the bus station and one day while I was passing by my eye fell on Project I.G.I. that guaranteed good graphics and ralistic weaponry. I took no time and I immediately bought it and brought it home with me. Now, I know this is a rather unknown game and/or it has a bad reputation, but I’ve always loved it. It is sometimes super hard, giving the fact that (as in real like) there is no possibility to save in the middle of a mission. Moreover there are some downtime and many moments in which you only have to wait for the best time to act. To me, the lack of multiplayer features was not an issue since I’ve always played by myself but the I.A. yes, that one was a bit shitty sometimes. Anyway the game was great to me, it forces you to plan every single step and you cannot simply go out and randomly shoot whatever moves because one-thw hits and you’re dead, just like in real life. I’ve read that in 2021 a prequel of the game will come out, but I’m pretty sure it will be worse than the original…


Finalmente è arrivato il momento di parlare, seppur brevemente, di Project I.G.I. Quando ero ancora uno studente c’era un negozio di videogiochi proprio vicino alla stazione degli autobus e un giorno passando mi cadde l’occhio su Project I.G.I. che prometteva buona grafica e armi realistiche. Non ci ho pensato due volte e visto anche il prezzo contenuto me lo sono portato a casa. Ora, io so che questo gioco è abbastanza sconosciuto e/o ha una nomea non proprio ottima, ma a me è sempre piaciuto un sacco. E’ parecchio difficile a volte, dal momento che (come nella realtà) non è possibile salvare a metà missione. Inoltre ci sono molti tempi morti e molti frangenti in cui bisogno solo aspettare il momento buono per agire. Per me non era un problema l’assenza di modalità multiplayer, visto che ho sempre giocato per i fatti miei mal’intelligenza artificiale quella sì, faceva un po pena a volte. Ad ogni modo il gioco era tanta roba, ti constringeva a pianificare per bene le tue mosse e non uscire a sparare alla cazzo di cane perchè uno-due colpi ed eri morto, proprio come nella realtà. Ho anche saputo che nel 2021 uscirà un prequel, ma sono quasi certo che sarà peggio dell’originale…

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