[Picks of the Month] October 2019


Hello guys,

If it weren’t for a last second gift from my gf, this month would have been quite dead on the acquisitions side. After the initial enthusiasm for the Mega Drive Mini, I’ve almost had nothing more tpo add to my collection, except for two games, Base Wars and Mystic Quest, one for NES, one for SNES. Mystic Quest has been on my radar for quite a long time and I finally got it from a french seller. Lucky for me, the game is in english…

As I told you, the surprise I got has turned the tide of the month, since out of the blue and without notice I got a C64 Mini to hook to my already overloaded TV. At this point I relaly need to bou a huge HDM switch, once and for all. The C64 Mini is not a console I was particularly looking for because I have never owned nor played the original C64 “breadbin”, but this could be the chance for me to get in tough with some good titles and with the immense games library of the most famous computer of all time

Ciao a tutti,

Se non fosse stato per un regalo last second della mia fidanzata, questo mese sarebbe stato abbastanza morto sul lato acquisizioni. Dopo l’iniziale entusiasmo per il Mega Drive Mini, non ci sono quasi più stati più acquisti, eccezion fatta per due titoli, Base Wars e Mystic Quest, uno per NES e uno per SNES. Mystic Quest era nel mio mirino da tempo e sono finalmente riuscito a recuperarlo da un venditore francese. Per fortuna il gioco è in inglese…

Dicevo che l’ultima sorpresa ha ribaltato le sorti del mese, dal momento che all’improvviso e senza preavviso mi sono ritrovato con un C64 Mini da attaccare alla mia TV già strapiena di switch HDMI. A questo punto è arrivato davvero il momento di comprare un super Switch da 20…Il C64 Mini non era una console che avevo particolarmente nei miei radar perchè non ho mai posseduto nè giocato con l’originale C64 “biscottone”, ma questa può essere l’occasione per prendere dimestichezza con alcuni titoli e aprirmi gli occhi sulla sterminata libreria di giochi del computer di maggior successo della storia.

CONSOLES

  • Mega Drive Mini
  • The C64 Mini

GAMES

SNES (Games count: 25)

  • Mystic Quest

NES (Games count: 154)

  • Base Wars

MAGAZINES

  • Retro Gamer #199

Consoles bought this month: 2

Consoles count: 36+ 2 PC (46 including doubles)

Games bought this month: 2

Games count: 683

I hope you’ll enjoy what you see!

Follow I ❤ Old Games on Facebook!

…and also I ❤ Old Games on Instagram!

4 Comments Add yours

  1. redbavon says:

    La selva di cavi indistricabile dietro la TV, in parte collegati a un amplificatore Home Video, in parte a un piccolo switch, è un problema non indifferente oltre che raccapricciante da vedere. Con l’arrivo delle Mini console ho rinunciato ad avere tutto collegato.

    Like

    1. benez256 says:

      Quella in effetti sarebbe una soluzione, ma la voglia di avere tutto a portata di mano è ancora più grande…senza contare che oltre alle prese HDMI è in finito anche lo spazio a disposizione. Ormai il mobile della TV sembra un’astronave…

      Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.