[Picks of the Month] September 2019


Hello everybody,

As announced, September hasn’t been a month full of games, but I did manage to get something looking here and there anyway.

First of all I finally succeeded in installing correctly all of the games bought in the past from Epic Store: my old laptop was almost a piece of junk and couldn’t run any game but now that I have full horse power I can finally play whathever I want. That’s the reason why I show you only today the games bought in the last months. All of them are free games so technically “bought” is not the right word, but there are noteworthy games anyway. One of them is Metro 2033 Redux I already have in its Xbox 360 version, then I have the Batman Arkham trilogy I’ve already played (again) on Xbox 360 (only the “Asylum” game); the Batman Day brought a lot of games and on sale there were 6 games: to the Arkham trilogy we have to add the three LEGO Batman games I still haven’t tried but, what the heck, they were free, I should have left them there???

A game that I actually bought instead is Dream alone for Switch that captured me for the gothic atmosphere in Tim Burton style and for the dark gameplay that blends puzzle and platform.

Aside from the digital copies of the games I finally managed to buy a physical one, Super Probotector: Alien Rebels for SNES, european version of Contra III: The Alien Wars. I ‘ve already played it on the SNES Mini but having the original cartridge it’s a different story. My old-style Contra collection add another piece waiting to put my hands on the Mega Drive verisione of the series, Contra: Hard Corps that luckyly will be featured on the Mega Drive Mini.


Ciao a tutti,

Come anticipato, Settembre non è stato un mese particolarmente pregno di giochi, ma ad ogni modo grattando qua e là ho trovato qualcosa di decente comunque.

Innanzitutto sono riuscito ad istallare correttamente tutti i giochi comprati in passato dall’Epic Store: il mio vecchio PC era una carriola quindi riusciva a fare poco ma adesso ho finalmente i cavalli necessari a giocare a tutto quello che mi va. E’ per questo che vi presento tutti in una volta i giochi comprati negli ultimi mesi. Sono tutti giochi gratuiti, quindi in realtà comprati è un po’ un parolone, ma ci sono comunque titoli degni di nota. Uno di questi è Metro 2033 Redux che ho già in versione Xbox 360, poi abbiamo la trilogia di Batmar Arkham che ho avuto modo di giocare (ancora) su Xbox 360 (solo il capitolo “Asylum”); il Batman Day è stato foriero di giochi e in offerta c’erano ben 6 titoli: alla trilogia Arkham si sono aggiunti i tre LEGO Batman che non ho ancora provato, ma checcavolo, sono gratis, dovevo lasciarli lì???

Un gioco invece comprato è Dream Alone per Switch che mi ha catturato per le atmosfere gotiche alla Tim Burton e per il gameplay cupo misto tra puzzle e platform.

Aldilà dei giochi digitali, finalmente sono riuscito a procurarmi anche un gioco fisico, Super Probotector: Alien Rebels per SNES, versione Europea di Contra III: The Alien Wars. Ho avuto modo di giocarlo già sullo SNES Mini ma avere la cartuccia originale è tutta un’altra cosa. La collezione dei Contra vecchio stile aggiunge un altro tassello in attesa di riuscire a mettere le mani sulla versione per Mega Drive,  Contra: Hard Corps che, fortunatamente, sarà inclusa nel Mega Drive Mini.

GAMES

SNES (Games count: 24)

  • Super Probotector: Alien Rebels

Switch (Games count: 10)

  • Dream Alone (digital copy)

PC (Games count: 37)

  • Metro: 2033 Redux (via Epic Store)
  • Everything (via Epic Store)
  • LEGO Batman: The Videogame (via Epic Store)
  • LEGO Batman 2: DC Super Heroes (via Epic Store)
  • LEGO Batman 3: Beyond Gotham (via Epic Store)
  • Batman Arkham Asylum (via Epic Store)
  • Batman Arkham City (via Epic Store)
  • Batman Arkham Knight (via Epic Store)
  • ABZU (via Epic Store)
  • The End is Nigh (via Epic Store)
  • This War of Mine (via Epic Store)
  • Moonlighter (via Epic Store)
  • Limbo (via Epic Store)

MAGAZINES

  • Retro Gamer #198

Consoles bought this month: 0

Consoles count: 34+ 2 PC (44 including doubles)

Games bought this month: 15

Games count: 681

I hope you’ll enjoy what you see!

Follow I ❤ Old Games on Facebook!

…and also I ❤ Old Games on Instagram!

2 Comments Add yours

  1. redbavon says:

    I Contra per 16 bit sono gli ultimi degni della fama di questa serie. Li acquistai e giocai all’epoca della loro pubblicazione e sono dei gioielli. La versione Mega Drive ha la mia preferenza tra le due. L’unico decente per le generazioni successive è Hard Corps: Uprising. Ho il capitolo per PS2 ed è una classica occasione mancata. Pare sia un disastro il nuovo per Switch. Quando Konami deciderà di vendere le proprie IP a qualche azienda che sappia farli i giochi, forse riusciremo a giocare a un nuovo episodio degno di questi due gioielli.

    Liked by 1 person

    1. benez256 says:

      Penso che purtroppo i Contra come li abbiamo conosciuti sugli 8 e i 16 bit siano belli che andati. Ad oggi meglio dedicarsi a qualche nuovo run and gun in stile retro pescato dal mercato (pseudo)indipendente…

      Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.