[Happy Birthday!] Earthworm Jim


agosto 94 per genesis

Tra le mille mascotte che hanno infestato il mondo videoludico nei primi anni ’90 questa è probabilmente la più disgustosa, anche se in realtà i vermi hanno riscosso un discreto successo anche in seguito con i giochi della serie Worms (tra cui il mio amato Worms 2). Oggi però festeggiamo il “padre” dei vermi, Earthworm Jim, rilasciato in nord America il 2 Agosto del ’94 per Genesis e che quindi compie 25 anni (sì, ok sono un po’ in ritardo per la festa)


Among the thousand mascots who pestered the videogaming world in the early 90s this is probably the most disgusting, even though worms has reached the success in the years after with the games of the Worms series (among which my loved Worms 2). Today however we celebrate the “father” of the worms, Earthworm Jim, released on Sega Genesis on August 2nd, 1994 and that today blows 25 candles (yes, I’m a bit late to the party)

Follow I ❤ Old Games on Facebook!

…and also I ❤ Old Games on Instagram!

Advertisements

One Comment Add yours

  1. redbavon says:

    La versione SNES era uno spettacolo per gli occhi. Per il lancio della nuova console Amico, erede dell’Intellivision, stavano realizzando un nuovo titolo esclusivo.
    Me lo sono perso all’epoca per via del prezzo esoso della cartuccia, in emulazione gira chiaramente come il velluto, ma – si sa – giocarlo all’epoca con la cartuccia è un’altra cosa 😜

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.